Home sweet home

Det är sällan jag landar på Arlanda och känner att det är skönt att vara hemma i Stockholm. Men hur äcklig staden än känns ibland så är den guld värd efter en långhelg ute på landsbyggden. På landsbyggden hittar man alkisar i 30 år gamla träningsoveraller en fredagkväll som inhandlar helgens Koskenkorva, eller en trasig kvinna som röker några slarvigt rullade cigaretter på bänken utanför mataffären samtidigt som kommunens ordförande tar med sig ungarna för att handla lördagsgodis. Ungdomarna cyklar runt på farmors pappas grannes gamla cykel och använder sin veckopeng till att köpa pizza på byns lyxigaste restaurang - pizzahaket som mer eller mindre har allt annat än konkurrens. Vilket visar sig tydligt vill jag påstå.
 
Men jag antar att allt handlar om vad man är van vid. Jag är van vid brett utbud vad gäller i princip allt, från fikahak till plattänger. I Parkano nöjer man sig vid att den lokala "biografen" visar filmer någon gång varannan vecka!
 
Menmen, jag ska inte spy allt för mycket på det lilla. Bara lite. hehe
xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0