En tillbakablick på 2012 - part 2

I juli blev det lite party i början men för det mesta jobbade jag häcken av mig på vårdcentralen. I mitten av månaden åkte jag, Rasmus och Jocke upp till Avesta över en helg. Grymt rolig vistelse med massa partaj, fiske och sena middagar med Jockes farbror. Ett härligt avbrott sådär mitt i sommaren! Annars var vi iväg på lite utflykter om helgerna! Jag blundade mest för mitt blödande hjärta och gjorde det bästa av situationen.
 
Efter en sommar fylld av jobb fick jag ett par veckors semester. Jag och Matti hyrde en vrålsnygg Audi och bilade ner till vår kära Lingus på Öland. Nästan en hel veckas mys med middagar, lite party, nattbad och massa annat skoj! En ritkigt rolig vistelse det också! Annars fortsatte jag jobba, det blev grillkvällar hemma och jag fick också reda på att jag kommit in på psykologi kursen på SH.
 
I september firade vi Lingus med en tjejmiddag och sen mig själv med en fet utgång på Magenta. Men innan det så började jag plugga och jobba lite extra på hemtjänsten vilket sög riktigt hårt! Jag funderade även för ycket på min framtid och gick på diverse möten, vet väl fortfarande inte vart allt leder till men så är det ju alltid. Men slutet gott, allting gott. För jag och mamma drog ju iväg en vecka till värmen på Kreta. 5-stjärnigt och all inclusive var precis vad vi behövde! En mysig vecka med sol, bad, mat och äckliga drinkar. En kanon vecka helt enkelt!
Jag tror det var här vår riktiga partyperiod drog igång! Jessica fyllde 20 barre och det firades med en rolig middag följt av utgång. Innebandyn blev också en stor del av mitt liv igen fast nu på nya banor - i Tumba. Allt gick som smort, skolan likaså! En bra månad skulle jag vilja säga. Sökte även till GMU och i samma veva blev jag svensk medborgare. En kort tradition kom till här också, brunchar och fukostar i trevligt sällskap på vardagarna! Det mindre bra var att allas vår kära Lingus for till Staterna och det vinkades av med en tårfylld avskedsfika.
I november lackade vi på att det inte fanns någon fet halloweenfest att gå på så vi tog tag i det med egna händer istället. Middag, dans och massa skratt i vanlig anda med mina favorit tjejer! Får ju inte glömma att nämna Mickan som i början av hösten anslöt sig till vårt lilla gäng. Nu är vi ett färdigt och fint pussel skulle man väl kunna säga! Puss på er i alla fall :-)
Annars fortsatte skolan, innebandyn, jobb och partajandet med bra rull. En avskedsfest för Jacob blev det också där man fick träffa gammalt folk vilket alltid är lika roligt.
Okej, nu måste jag erkänna att jag är riktigt trött på det här. Men nu i december blev det ännu mer partaj och jag var på prövning för GMU vilket var riktigt roligt. Jag kunde även gå på jullov med allt godkänt i psykologi kursen vilket är oerhört skönt. Vi firade en lugn men skön jul här hemma och jag har jobbat så mycket jag bara kunnit göra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0