En tillbakablick på 2012 - part 1

Jag beslutade mig för att göra en ordentlig tillbakablick på det gågna året. Ganska snabbt insåg jag att jag gjort så otroligt mycket i år att det lätt skulle kunna bli en roman av det hela. Men jag kör på i alla fall, klipper bort vissa bitar av året som inte får plats eller som jag inte kommer ihåg!
Men nu kör vi!
Januari började med en redig bakfylla efter ett minst sagt fartfyllt nyårsfirande. Jag drog med mig tjejerna på en fest långt åt helskotta och jag, Jessica och Becca passade på att dra på en kryssning! Däremellan hann jag även jobba på vårdcentralen. En weekend i London blev det också och därefter jobbade jag på Formex mässan. Jag tror januari slutade med en ost -och vinkväll hos Jocke och ett litet minihjärtekross på det!
 
Älskade februari. Jag hatade dig i början men nu i efterhand älskar jag dig! Jag och Lingus tog vårt pick och pack och drog iväg på en helt sjuk resa till Funäsdalen med skolan. Skidåkning, party och ny kärlek uppstod. Det var en underbar resa som jag aldrig lär glömma! Dagen efter att bussen rullade in på skolgården igen flög jag ner till Frankfurt. Jag hamnade på en flygplats långt ut i landsbyggden och hoppade därför på en buss som tog mig till Frankfurt city liksom! Den bussresan var fantastisk, lyssnade på Some die young på repeat och reflekterade över mitt liv. Väl framme hittade jag hotellet ganska snabbt och mötte upp Susanna och Jaana, vi hade ett par riktigt roliga mässdagar! På alla hjärtans dag firade vi våra säljardagar med vin och jag drog mig hemåt, flög via Berlin och tyckte synd om mig själv som satt där själv den 14/2.
I februari var det även en del galna partynätter och jag åkte till Sälen i slutet av månaden.
Mars månad, jag var kär och lycklig som aldrig förr! Klassen drog på studentkryssning som var fantastiskt rolig och dagen efter firade vi en utklädd Katja. I mars bodde jag även hos K i en vecka och det bjöds på party, middagar, högskoleprov och en rejäl dos av mys. Under den perioden hade vi även vår efterlängtade studentskiva med Bond-tema på Två grabbar och Kök. En varm dag i mas drog jag, Lingus, Jacob, Sonny och Rasmus en roadtrip till Dalarna för att fotas under Dalahästen till en studenttävling. Mycket rolig bilresa det där! Annars hängde jag nog mest med E den här månaden.
Pust! Den där veckan hos Katja övergick till April månad. Vi fortsatte leva livet med utgångar och allt därtill och jag och E blev ett par officiellt. I slutet av månaden åkte jag till Finland över en långhelg och på påsklovet jobbade jag för fullt! Vi hann även gå på en bra musikal, De tre musketörerna vilket var kul!
 
I maj minns jag att Jessica och jag var och tittade på Sverige-Ryssland i ett fullsatt Globen och hockey-VM tog upp en hel del tid. Jag funderade mycket på saker och ting och stundtals var lyckan inte lika stark. Vårt att nämnas kom jag också, är att jag under våren slutade med innebandyn (för ett litet tag)! Men vi hade i alla fall en härligt mösspåtagning, vi drack 3,5or och sedan shots på Snaps! Många studentskivor hölls ju även den här månaden vilket bidrog en hel del till vardagsutgångar! En heldag på Kanan med tjejerna och en härlig grillfest hann vi med också. I slutet av maj var det mycket planering av studenten, tävlingar och såklart den obligatoriska tältningen. I regn och rusk söp alla treor på skolgården den sista maj!
JUNI! STUDENTEEEEN! VI började med preparty den 1 juni hemma hos Rasmus, grymt rolig kväll som slutade i spyor men det är en annan femma. Dagen innan studenten hade vi vår fixar-dag hemma hos Emelie, sammanhållningen var så grym att man blir alldeles tårögd av att tänka på det. Vi fixade tröjor och annat skoj inför champagnefrukosten. Kvällen innan grät jag så mycket att jag var tvungen att åka till Katja och prata av mig, vi satt på OKQ8 parkeringen och var alldeles darriga typ. Sen minns jag att jag svängde förbi Konsum här hemma och köpte en visselpipa och fick en massa gartualtioner av dem i kassakön. Dagen D var sedan här. BIlderna får tala för sig, dagen var bättre än vad jag hade vågat hoppas på! Tack till min gamla älskade klass!
Strax efter studenten fick jag mitt hjärta krossat. Det var bland det tuffaste jag varit med om i kärleksväg men som tur var så jobbade jag mycket då och kunde inte tänka alltför mycket på det. Ett par veckor senare drog jag och Katja till Magaluf och partade som riktiga amatörer! Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0